Kepentingan Antioksidan Untuk Kelihatan Lebih Muda

Semua orang mesti pernah dengar perkataan antioksidaan kan? Terutama dalam makanan tambahan yang asyik promosi kulit cantik, badan sihat, semua akan katakan 'mengandungi antioksidan!'. Kenapa pentingnya antioksidan ni? Dan apa kaitan dengan kelihatan lebih muda? Teruskan baca.

Kepentingan Antioksidan Untuk Kelihatan Lebih Muda

Bagi aina sendiri, dalam banyak-banyak supplement, vitamin antioksidan (vit A, C dan E) antara vitamin yang aina tak boleh tinggal. Bukan sahaja sebab nakkan kulit cantik, tapi dalam masa yang sama aina nak badan aina sihat dan in long term bebas daripada penyakit-penyakit kronik seperti darah tinggi, diabetes dan sebagainya. Jadi selain daripada amalkan pemakanan yang sihat, bersenam 30 minit setiap hari, vitamin antioksidan memang aina takkan tinggal.

Kepentingan Antioksidan Untuk Kelihatan Lebih Muda Kepentingan Antioksidan Untuk Kelihatan Lebih Muda

Kepentingan Antioksidan Untuk Kelihatan Lebih Muda

Kenapa pentingnya antioksidan?


Badan kita akan terdedah kepada radikal bebas setiap hari. Antara punca terbentuknya radikal bebas ni adalah disebabkan oleh pemakanan tidak seimbang, stress, pencemaran, terdedah kepada bahan kimia, makanan yang dimasak dengan cara tidak sihat dan sebagainya. Jadi nak taknak memang tak boleh lari daripada radikal bebas ni.

Dan masalah radikal bebas ni akan merosakkan sel dalam badan kita sedikit demi sedikit. Akhirnya boleh mempercepatkan proses penuaan. Sebab tu kalau kita tengok mereka yang selalu stress, banyak kerja, makan tak jaga, kita akan nampak mereka lebih tua daripada usia. Setuju tak?

Jika terlampau banyak radikal bebas dalam badan (melebihi antioksidan), maka berlakulah oxidative stress. Oxidative stress ni akan menyebabkan kerosakan kepada DNA, lipid, protein dan sel dalam badan kita. Yang lama2 akan menyebabkan berlakunya penyakit kronik seperti sakit jantung, darah tinggi, kencing manis dan kanser. 

Sebab itu pentingnya ambil antioksidan ni untuk neutralkan radikal bebas yang terbentuk dalam badan dan mengurnagkan risiko berlakunya oxidative stress dalam badan.

So wajib kan lah diri untuk ambil antioksidan setiap hari. Boleh ambil daripada buahan dan sayuran. Pengambilan vitamin antioksidan pun sangat membantu. Nak lagi power, ambil vivix juga yang memang tinggi antioksidan. Dan aina sudah semestinya memilih supplement shaklee. Sebab terbukti berkesan, sumber daripada bahan semulajadi dan selamat diambil walaupun dalam jangka masa yang lama.
Kepentingan Antioksidan Untuk Kelihatan Lebih Muda


Dan selain itu jangan lupa ubah gaya hidup yang lebih sihat. Pemakanan seimbang (suku, suku, separuh) dan bersenam at least 30 min sehari. Berminat nak cari supplement shaklee, boleh roger aina k atau boleh buat belian terus daripada website shaklee dengan klik gambar bawah.

FB : Aina Amin
No ID: 1092280
FB Fanpage: Jom Sihat dan Cantik
Tel No: 013-9695362

Email: aina061@gmail.com
COD area: Indera Sempurna, Taman Selamat, Tanjung Api, Kampung Selamat, Tanjung Lumpur, Taman Gelora, Balok, UIA, Inderapura, HTAA dan sekitar Kuantan, Pahang.

Penghantaran ke seluruh negara melalui pos. 

Anda berminat menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin dan keberkesanannya terbukti selamat dan berkesan melalui landmark study, saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia.

Hubungi Aina 013-9695362 jika berminat untuk menjana income sehingga 5-6 angka bersama Shaklee. Kehadiran anda amat dialu-alukan.


No comments:

Powered by Blogger.